2020. június 1., hétfő

Rándulj Ki: Malomvölgyi horgásztó és tanösvény hekkel és sült krumplival :)

Több ismerősöm fb oldalán láttam, hogy elkirándultak Tardosra, a Malomvölgyi horgásztóhoz és állítólag az egyik legfinomabb hekket lakomázták el a tó szomszédságában. Bár mára esős időt mondtak, már kora reggel hat ágra sütött a nap, így kipattintottam a fiamat az ágyból és mondtam, 9-kor indulás, öltözz! :) Ha szerencsénk van, megússzuk eső nélkül, iparkodj! Nem hogy megúsztuk, hanem még ráadásul dög meleg is volt, mi meg vastag pulóverben beöltözve az esős időhöz...volt mit levenni... :D Igazából a tanösvényen akartunk keresztül menni, de természetesen a tóra és a hekkre is kíváncsiak voltunk. Találtam egy blogot, ez alapján indultunk neki. 2 évvel ezelőtt íródott, így én kiegészítem a jelenlegi helyzettel, na meg ahogy én láttam. Lehetek őszinte? Sokkal többet vártam a tanösvénytől és azontúl, hogy caplatunk fel-le egy-két helyen szép kilátással, semmi más különlegességet nem látunk. Bennünk az az érzés fogalmazódott meg, hogy "na ezt is letudtuk és volt egy kis kalandunk"....Annyira figyelni kell, hogy orra ne essünk a köveken és le ne csússzunk az ösvénykéről, hogy virágra, állatokra figyelni képtelenség, de nem is láttunk, táblák pedig már nincsenek, a sorszámozott eligazítókból is már csak egy pár maradt.

A tanösvényhez túracipő ajánlott! Erősen felfelé kell caplatni egy szinte láthatatlan erdei girbe-gurba úton, tele apró sziklákkal. Csak óvatosan, mert csúszik is! A táv nem hosszú, de pulzusemelő. A tanösvényt megtalálni pedig szinte lehetetlen még a leírás alapján is, össze-vissza keringtünk, mire megtaláltuk a 2. számú táblát. Mindjárt leírom.

Tardos Komárom-Esztergom megyében található, a Gerecse legmagasabban fekvő települése. A falutól északra, alig 1 km-re elhelyezkedő Malom-völgyi tó és környéke a Gerecse Natúrpark egyik legszebb kirándulóhelye.

Nagyítsd ki a videókat és kattints a lejátszóra kétszer!

GPS-be üssük be: Malomvölgy-tó Tardos vagy Malomvölgyi büfé. A büfé mellett két oldalt parkolhatunk parkolókban, mindkettő megfelelő. A második esik közelebb a tóhoz és a tanösvény elejéhez. Az autóúton vigyázzunk, végig tiszta kátyú, hiába száguldoznánk akár 100-al is a hegyekkel, erdőkkel tarkított úton.

A tó gyönyörű valóban, családok, baráti társaságok horgásznak. Azt gondolom, nyugalmas és remek kikapcsolódás. Padok körben, üljünk le és elmélkedjünk el egy kicsit, csodáljuk meg a tavat.

Csordogál egy kis patak is, ami a tóba folyik és át lehet kelni rajta.

Nagyítsd ki és kattints 2x a lejátszóra

És ilyen, amikor a fiam hülyéskedik.... :)
Egy makifej...de mindig dobja a hangulatot. :)

Na szóval, leparkolunk a második, büfé utáni parkolóban,  ingyenes. Itt találunk azon nyomban pottyantós toalettet is, egy mai gyerek számára nagy újdonság lesz! :) Majd mellette a tábla a tanösvény leírásával (lásd fent). Elindulunk balra, a tó irányába, egy sétány vezet hozzá és valameddig körbe. Állítólag a tanösvény első két táblája ez, itt régen a gyerekeknek feladványok is voltak, ma már csak ezeket a táblákat találtuk. De most látom, hogy valamilyen puzzle van alattuk, fel sem tűnt.

Ez lett volna az 1-es pont. Innentől fogva viszont elvesztünk, megtalálhatatlan a 2-es tábla és az ösvény. Érdeklődtünk az ott horgászóktól is, nem tudta senki...addig-addig bóklásztunk, míg meglett... szóval megyünk tovább a táblák után a tó mellett és ahogy elérünk ehhez, a kőből kirakott vízelvezetőhöz, nem megyünk át rajta, hanem jobbra bekukkantunk az erdőbe és a fák alatt megtaláljuk a 2-es jelzést.

Itt még előtte jobbra bent a fák alatt van a 2-es számú jelzőtábla

Caplatás és pulzusemelés indul felfelé, amíg egy csúcsig fel nem érünk. A másik blog leírása szerint, figyelni kell, mert eltévedhetünk. Hát nem tudom, hová tévedhetnénk, egy kis, félig-meddig kitaposott girbe-gurba utacska van és slussz. Felértünk valahová, a kilátás valóban gyönyörű, a szívünk meg a torkunkban zakatolt. :) Oké, nem vagyunk gyakorlott túrázók, csak kezdők.

3-as, 4-es jelzőtábla, mint olyan, nincs, mentünk tovább, az ötös táblához érkeztünk. Semmi mást nem tudsz csinálni, mint a lábad elé lefelé nézni, különben elesel.

Állítólag jönne a 6-os tábla, de azt sem leltük, viszont az út ketté válik és választhatunk, vagy fenéken jobbra lecsúszunk a büféig vagy a blog ajánlatára, balra kimegyünk egy villanypásztorral védett rétre és ott folytatjuk utunkat tovább. A villanypásztor alatt bújjunk át és menjünk tovább ennek a villanypásztornak a mentén az erdő mellett. Nem kell a magasodó rétre felkapaszkodnunk sem. Érdekes kaland volt, az biztos. :D

A villanypásztor végénél záródik a kör, itt találjuk a 7-es jelzőtáblát. Lépjük át a villanypásztort. Ha még fel bírunk nézni, innen valamelyest egy szép kilátást nyerhetünk Tardosra. De máris nézzünk lefelé, mert ismét apró köveken és utacskán kell lefelé lépkednünk. Vigyázat, helyenként, főleg az erdőben csúszik! Ha kell, kapaszkodjunk meg faágban!

Hamarosan beérünk az erdőbe...vigyázat csúszik!

Leérünk az ösvény végéhez a parkolóba, itt találjuk az utolsó, 8-as számú jelzést. Egyébként oldal irányba tovább vezet még az erdei utacska, de több hullámvasútra nem szerettünk volna felülni, ennyi épp elég volt kezdőként. Kb. 2-3 km a tókerüléssel együtt.

Irány a Malomvölgyi büfé és a hekk! Hétvégén 11 órakor nyit (figyeld a nyitva tartást!), se előbb, se később. Mire 11 óra lett, már kígyózott a sor. A tartsd be az 1m-es távolságot kiírás kb. senkit nem érdekelt. Szegény eladók egy plexi üveg mögött próbálnak maszkban beszélni, amit alig lehet hallani, így kénytelen vagy a kis lyukon bekukucskálni. :D  Sorszámra adják az ételt, szólítanak, ha kész. Kb. 2 perc alatt lett az a híres hekkünk sült krumplival kisütve. Hát hogy van-e olyan finom, mint a balatoni vagy a római parti, mindenki döntse el maga (szerintem nincs), de napernyő alatt a padon ülve kovászos ubival lecsúszott. :) Rengetegen csak ezért jönnek és állnak sorba! A sor gyorsan megy a kiszolgálással együtt. Van még hamburger, hot-dog, finom sör, hideg üdítők és jégkrém. Tálcán vihetjük az asztalunkhoz.

Ez így 2800 Ft volt kettő üdítővel, kettőnknek bőven elég volt.

Ebéd után a gyerekekkel még lehet játszóterezni, vagy kicsit próbálkozni felmászni arra az ösvényre, amelyen fenéken nem csúsztunk le... :)

Aztán fogtunk egy pokrócot és még egyszer visszasétáltunk a tóhoz...sokáig nem tudtunk egy helyben lenni. Ha az ember gyalogol és mászik, még órákig pörög a vérkeringése...kávé nem kell.. :) A gyaloglás a legjobb vérkeringés fokozó, egészségjavító mozgásforma. Egyenetlen talajon pedig a gerincnek is jót tesz!

Mára véget ért utunk, ismét egy élménnyel lettünk gazdagabbak és bátrabbak! Szerezzetek ti is sok-sok élményt!

A fiam közös bejelentkezést akart, már youtuberkedik, nagy narrátor lesz, így lehet, hogy elindítunk majd egy vlogot is a ki-rándulásokról! :)

Itt épp leértünk a mászásból és próbáltunk valamit átadni a mászás hangulatából, ez lett belőle. :D Valahol el kell kezdeni, na!

Köszönjük, ha követtek bennünket ki-ránduásaink során!

A fotók, videók az író saját tulajdonát képezik, azok szabad felhasználása nem lehetséges, engedélyköteles, ahogyan a cikk megjelenítése is! Köszönöm!
Elérhetőségem: csorvasik@gmail.com / Csorvási Krisztina

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.