2020. június 14., vasárnap

Rándulj Ki: gyorstalpaló: Hová evezzünk Tatán, a vizek városában?

Egy rövid kis összefoglaló, mit érdemes megnézni, hol érdemes enni a tapasztalataink szerint a vizek városában. Nem véletlen hívják így Tatát, amerre szem ellát, víz áll vagy folyik, zuhog le, csordogál...elképesztő. Nincs a városban olyan talpalatnyi hely, ahol ne köszönne vissza a víz valamilyen formában. 2 napos kis túránk eredményeit látjátok, első nap 20 ezer lépést tettünk, de nem tudtunk betelni a látnivalókkal. Szóval tényleg csak röviden csepegtetek nektek a rengeteg látnivalóból, később bővebben kifejtem őket majd egy-egy cikkben. A szallas.hu oldalán foglaltunk egy nagyon olcsó kis szállást apartmanban, nem aludni mentünk. :) Ami jó, hogy kedvezményes kuponokat is ad az oldal hozzá, melyek letölthetők és a programhelyeken beválthatók. Jó ötletnek tartom!

1. Derítő-tó

Ez rögtön Tata első kis lejárójánál van balra. Horgászok, társaságok lelőhelye. Autóval majdnem a tóig be tudunk menni, parkoló vár, majd gyalog besétálunk az erdőbe, elhaladván a horgász házikók mellett. Állítólag körbe is lehet sétálni, mi nem tettük, várt ránk az öreg-tavi tókerülő. Kb. a 18-as jelzésű horgászházikó stégjére ki szabad menni, ha épp nincs ott a tulaj (ezt táblával jelzik is) és ráláthatunk végre a tóra, no és a horgászokra. Bár szép, de kicsit idegennek éreztük magunkat a horgászok és bográcsozók között, így hamar tovább is álltunk. Van ám még tó az itt elhangzottakon kívül is, de ennyi helyre már nem bírtunk eljutni. :) A GPS-en jól látható mind!

2. Öreg-tó és tókerülő

Erről már írtam egy cikket, ha bírjátok, mindenképp gyalogoljátok, fussátok, kerékpározzátok körbe a tavat! :) Most a fiamat is körbe vittem, hogy ő is lássa a tó körüli szépségeket! A túra végére a gyerek, de a felnőtt is ki fogja jelenteni: Már pedig szeretném kipróbálni az evezést! :) Ha körbejártuk a tavat, az evezősklubok előtti fémrácsos stégeken lógassuk be a lábunkat vízbe, kellemesen hűsít majd! :)

Nagyítsd ki és kattints kétszer a lejátszóra!

A kis 18-as vitorláshajó volt a kedvenc :)
8 km után jól esik a láblógatás :)

3. Tatai vár

Ha autóval megyünk, találunk a vár mögötti utcákban parkolóhelyet. A délelőttök kevésbé zsúfoltak és ha van parkoló óránk (kis műanyag izé), két órát ingyen parkolhatunk. Mindig találtunk helyet valahol. A vár múzeuma június 19-én fog megnyitni, még mindig nem jutottunk be, pedig jó lett volna. Lépcsőkön viszont fel lehet menni a vár teraszkávézójába kilátással a gyönyörű tóra, semmiképp se hagyjuk ki! Tiszta mosdót is találunk itt!

A vár mellett rögtön kürtöskalácsot árulnak, 600 Ft egy nagy, ne hagyjátok ki, nagyon finom!

A vár mögött járjuk be a kis utcákat, mindenhol lezúduló víz, malomkerék, csordogáló patakocska. Imádtuk ezt is.

Nagyítsd ki és kattints kétszer a lejátszóra!

3. Városnéző kisvonat

www.happytrain.hu néven fut a kis piros vonat, minden fontos helyet érint és idegenvezetést is hallhatunk közben Tatáról. A vár előtt, a Korzó étteremnél van egy megállója, ott a táblán mindent le tudtok csekkolni. Elvileg 10-18 óra között megy óránként. Mi kiálltunk tízre ebbe a megállóba, de nem jött, ebédnél viszont fél tizenkettőkor jelent meg, ergo valószínűleg minden óra félkor érkezik ebbe a megállóba. Nagyon helyes, de igyekezzünk, mert dugig van.

Szombaton az első járaton még alig voltak, délutánra tele volt, mint ahogyan általában az Öreg-tó partja is.

4. Tatai fényes tanösvény

Nos ennek egy külön cikket fogok szentelni, mert még ilyen csodálatosat! Kék színű karsztvíz tetején járunk végig palloshidakon. A fiam csak annyit mondott: Anya, menjünk már lassabban, mert nem győzök hová nézni! Kihagyhatatlan! 1,3 km végig pallosokon, bugyborékoló víz tetején, csodálatos növények között. Arra figyeljünk, hogy csúszik a pallos végig. Hamarosan megírom a cikket róla, maradandó élmény!

Kék színű karsztvíz!

Kilátó

Függőhíd

Mocsári hód élőben!!! Van róla videó is, majd mutatom a cikkben!

Extrém nagy tavirózsák mindenütt...

5. Angolpark

Ha még mindig nem lenne elég a vízből...Itt található a Cseke-tó is, egyszerűen ez is fantasztikus. Autóval behajthatunk a parkba és rögtön az elején leparkolhatunk. Ingyenes, 0-24 óráig látogatható!!! Elképesztő, hogy akár éjszaka, a nyári hűvösben is sétálhatunk itt! Mi is este 7 felé mentünk. Régi romok, nézőtér, nyári lak, Cseke-tó és még sorolhatnám. Minimum egy óra séta ez is! Imádtuk! Az Angolpark bejáratával szemben a sarkon cukrászda. Írok majd erről is hamarosan.

Felülhetünk óriás fatörzsekre a tó mentén

Kazinczy pad

szabadtéri nézőtér

Nyári lak

Kis barlang. A gyerkőcök imádták.

20 ezer lépés után, este éreztem, hogy mára elég volt. :)

Itt jöhetne az Eszterházy kastély, jelenleg felújítás alatt. Őszre várható talán a megnyitása, várjuk nagyon! Kívülről már ígéretes!

6. Agostyáni arborétum

Tatától kb. negyed órányira van, Tarján felé. Szintén kihagyhatatlan. Mintha egy mese erdőbe érkeztünk volna! Ekkora fenyőket szerintem az Alpokban látni csak. Kisebb szintkülönbség, 1 óra alatt körbe, keresztbe-kasul bejárható, sétálható. Vasárnap voltunk, ingyenes volt aznap. Az arborétum előtt ingyenes parkoló. Cikk hamarosan készül!

És ahová már nem sikerült eljutnunk az a Csokizó, kézműves csokoládék boltocskája. Sebaj, majd legközelebb! A nyitva tartást figyeljétek, vasárnap nincs nyitva! A várnegyedben van, a Korzó étterem mögött.

AHOL FINOMAKAT ETTÜNK!

A vár előtt lévő Korzó nevű helyet ne hagyjátok ki! Szembe vele, a tó partján, a teraszon fogyaszthatjuk el az ételt. Lejjebb is lehet menni egészen a vízhez, mintha a vízen ennénk... Csipogót adnak és jelez, ha elkészült az étel, így nyugodtan helyet foglalhatunk. Hamburger, hot-dog, gyros félék és a legjobb, a rántott hús krumplival új stílusban. :) A hamburgerek nem olcsók, a rántott husi szerintem sokkal jobban megéri (1990 Ft és egy hambi is ennyi kb.), főleg ilyen tálalásban és papírdobozban. Nagyon tetszett, finom is volt, na és a kilátás...nem győztük élvezni... rögtön e mellett egy csavartfagyi árus! Csoki-vanília-eper-citrom a választék, a kicsi 400 Ft, a nagy 500 Ft. Kihagyhatatlan szintén! :) Ez előtt áll meg a kisvonat is! Amit tudnunk kell, a vendéglátóhelyek 11 órakor nyitnak, de egészen este 20 óráig is nyitva tartanak. Ha a vendégeken múlna, szerintem akár hajnalig is dolgozhatnának :D Senki nem akar haza menni...:) Nem csodálom. :)

A csipogó

Így örültünk az ételnek! :D

Jól néz ki, nem? :)

Ott a vár!
A vár mögötti utcákban találunk egy Eszerházy cukrászdát is és még sok finom falatozót...

Természetesen a tó mellett kihagyhatatlan egy lángos, palacsinta, finom hideg sör akinek arra fáj a foga... :) Nos, mi a szállásunkhoz közel találtunk ilyet, ez pontosan az Öreg-tó Hotel utcájában van. Az utca elején máris egy frissen sütő kürtőskalácsos van, utána pedig kis retro, fapados étkezdék, kifejezetten retro balatoni hangulat. Jó volt újra belecsöppenni. Egy sajtos-tejfölös lángoshoz 750 Ft-ért jutottunk hozzá. Kipróbáltuk az amerikai hot-dogot is. A hétvégén dobtuk a diétát, ilyenkor nem számít! :)

Itt találjuk az Öreg-tó Hotelt is, nagyon szép kívülről.
Ha elsétálunk az utca végéig, a tóhoz jutunk.

A tókerülő cikkemben megírtam azt a parkolót is, mely szintén ingyenes és egy egész pizzéria, fagyizó és étteremsor található, itt rengetegen szoktak lenni, mi inkább kihagytuk. Tatán annyi lehetőség van étkezésre, van olcsóbb, drágább, hogy ha apartmant foglaltok , nem szükséges ételt vinni magatokkal! Mindenféle igényünket ki tudjuk elégíteni. Mi például vasárnap reggel felkeltünk és a városban kinéztünk egy újonnan nyílt pékséget. Ide csak maszkban és egyesével lehetett bemenni, de ha ettetek már finom kelesztett pékárukat mindennel megtöltve, kiváló árban, akkor ezt szintén ne hagyjátok ki! Tata belvárosában a főúton fogjátok megtalálni, nem lehet eltéveszteni, nagy sárga ház, mellette kis szökőkút is van.

Miközben megesszük, kisétálhatunk a tóhoz ismét!

Reggel a tó igen csendes és még fülledt meleg sincs, aki ezt szereti, ilyenkor sétáljon a tóparton. Déltől már sokan vannak. Amire nagyon kell figyelni, hogy iszonyatosan sok a kerékpáros, akik mennek, mint a meszesek. Ők látják a gyalogosokat, csak mi nem látjuk őket mondjuk hátulról. Közben pedig el vagyunk telve a látnivalókkal és mire körülnézünk, elüthet egy kerékpáros. Ez kár, hogy nincs szabályozva, vagy a sétálórészből leválasztva egy kerékpárút. Igen veszélyes így. Sajnos nem nagyon törődnek a gyalogosokkal....

És végezetül egy tündéri kis apartmant ajánlok nektek (az Eszterházy kastély és a Platán épületegyüttese), melyet már a szallas.hu oldalán kifigyeltem és most élőben is bekukkanthattunk sétánk során. A vár mellett van közvetlen, igényes, egyedi, tündéri! Ez lenne az! Kicsit bekéredzkedtünk, de fotózni nem mertem. :) Kiválóak az értékelései is. Egyszer mindenképp kipróbáljuk, de most egyszerű, retro, városnéző hétvégére vágytunk. :)

Hétvégénkbe most ennyi fért bele, Tatát örökre a szívünkbe zárjuk és sokszor visszatérünk majd, hiszen a fővárostól sincsen messze!
Köszönjük Tata a sok szép élményt és emléket!
Nagyon örülnénk, ha ti is küldenétek be Tatán kipróbált jó helyeket!

Bérelhetsz Tatán segwayt, kétéltű kerékpárt, bizonyára kenut, kajakot, vitorlást, kerékpárt, mindenféle gyerekcipelő járművet, kisvonatot, kisautót és a fene tudja még mi mindent... :D Még ezeket ki sem próbáltuk! :) Térhetünk vissza megint! :) Se vége, se hossza a programlehetőségeknek itt!

A fotók, videók az író saját tulajdonát képezik, azok szabad felhasználása nem lehetséges, engedélyköteles, ahogyan a cikk megjelenítése is! Köszönöm!